Three under two…

Sooner than expected our family is growing again. We are so excited and happy!!!

On Friday we had our first doctor’s appointment to confirm the pregnancy. In Germany three ultrasound examinations take place during the pregnancy, one in every trimester. We got our first one yesterday! Everything looked fine!

But…

what a big surprise: Everything was double.

There were two little embryos in my womb, two placentas, two umbilical cords.

Wow! We couldn’t believe it first! But the doctor confirmed that – indeed – we are expecting twins. Both babies are around 12 mm (0.5 inches) big.

We are very happy, but a bit shocked as well. It will be a challenge to have three little ones under two years old!

Please pray for a healthy pregnancy! And should you know of blogs of any moms in the same situation, please let me know – any encouragement and practical advice is highly appreciated!

Pregnancy 8+0_

Linked to My joy-filled life.
Advertisements
This entry was posted in Pregnancy. Bookmark the permalink.

13 Responses to Three under two…

  1. Valerie says:

    OH.MY.GOODNESS!! Congratulations!!! 😀 That’s awesome (and a bit intense for you to take in, I’m sure)! When is your actual due date with them?

  2. Beate says:

    Thankfully, usually it is not too hot – between 68 and 75°F. August would be worse 😉
    Still, I am only 5’4″ and just can’t imagine carrying two… But I will grow into it, I guess.

  3. Stephanie says:

    Glückwunsch Beate!
    Das sind ja tolle Neuigkeiten, ich freue mich für euch!
    Meine Schwager hat Zwillinge und eine Bekannte hat Nr. 2 und 3 auf einen Schlag bekommen. Das erste Jahr war schon nicht einfach (sie hatte auch noch einen Leistenbruch und durfte wochenlang nicht tragen). Du kannst bestimmt eine Haushaltshilfe von der Krankenkasse bekommen (auch wenn die beiden da sind), das wäre ja bestimmt eine große Hilfe.

    Liebe Grüße
    Stephanie

    • Beate says:

      Vielen Dank! Wir freuen uns auch sehr! Erst so langsam sinkt ein, was da möglicherweise auf uns zukommt. Aber: Gott mutet uns nichts zu, was wir nicht tragen können – das war das Erste, was mein Mann dazu gesagt hat, und darauf vertraue ich auch. Wie es allerdings gehen soll, wenn man wegen eines Leistenbruchs nicht mal etwas heben kann, weiß ich auch nicht…
      Mein Mann wird auf jeden Fall nach der Geburt erst mal seinen Jahresurlaub nehmen. Das mit der Haushaltshilfe werden wir aber auf jeden Fall auch im Hinterkopf behalten! Danke für den Tip!
      Liebe Grüße
      Beate

      • Stephanie says:

        Habt ihr schon überlegt, ob er vielleicht die beiden Monate Elternzeit nehmen kann? Für uns war das total toll und wir würden es wieder so machen.
        Man kann die Tragetücher auch so binden, dass man zwei Säuglinge auf einmal tragen kann – das ist bestimmt auch eine gute Sache!
        LG

  4. Melinda says:

    Congratulations!!! How fun it will be to have twins. I am a twin, and growing up with one of my sisters was one of the best things ever.

  5. Beate says:

    Mein Mann macht auf jeden Fall im Februar/ März noch Elternzeit für unsere erste Kleine. Ist halt die Frage, ob wir vier Monate finanziell verkraften… aber das müssen wir jetzt in der Tat alles mal neu durchdenken.
    Ich habe es schon bei C. geliebt, sie im Tragetuch bei mir zu haben (oder jetzt im Ergo). Wäre natürlich total schön, wenn das auch mit Zweien klappt… LG

  6. jaciewells says:

    How exciting, a double blessing! Congratulations 🙂

  7. Wow! You must have so many emotions, thoughts and feelings swirling around in your head!! I have 21 month old identical twin boys, so I can imagine the shock and excitement!

    I have enjoyed everything about being a twin mommy! Prayers coming your way!!!

    Thanks so much for linking up! Looking forward to future updates!

  8. Pingback: The Best Past Posts (Says Me) « Atlantamomofthree

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s